Work of prominent climate change denier was funded by energy industry

Discussion in 'News / Current Events' started by Crabtownboy, Feb 22, 2015.

  1. Crabtownboy

    Crabtownboy
    Expand Collapse
    Well-Known Member

    Joined:
    Feb 12, 2008
    Messages:
    16,618
    Likes Received:
    158
    No wonder he denies global warming. He knows what side his toast is buttered on.


    http://www.breitbart.com/big-govern...n-for-telling-the-truth-about-global-warming/

    http://www.nytimes.com/2015/02/22/u...ate-change-researcher-Wei-Hock-Soon.html?_r=0









     
    #1 Crabtownboy, Feb 22, 2015
    Last edited by a moderator: Feb 22, 2015
  2. Bro. Curtis

    Bro. Curtis
    Expand Collapse
    <img src =/curtis.gif>

    Joined:
    Oct 25, 2001
    Messages:
    20,240
    Likes Received:
    2
    :laugh::laugh::laugh:

    From one of your links, and no, I won't tell you which one.

    This study — Why Models Run Hot — infuriated the alarmist establishment, first because it was unusually popular (receiving over 10,000 views — thousands more than most scientific papers get) and second because it made a mockery of their cherished computer models.

    As Paul Driessen explains:

    Results from an irreducibly simple climate model,” concluded that, once discrepancies in IPCC computer models are taken into account, the impact of CO2-driven manmade global warming over the next century (and beyond) is likely to be “no more than one-third to one-half of the IPCC’s current projections” – that is, just 1-2 degrees C (2-4 deg F) by 2100! That’s akin to the Roman and Medieval Warm Periods and would be beneficial, not harmful.

    Rather than attack the substance of the paper, the warmists reverted to their usual tricks, lead by Kert Davies, an activist lawyer who works for a Greenpeace front organisation called Climate Investigations Center.

    Climate Investigations Center executive director (and former top Greenpeace official) Kert Davies told the Boston Globe it “simply cannot be true” that the authors have no conflict of interest over their study, considering their alleged industry funding sources and outside consulting fees. Davies singled out Dr. Willie Soon, saying the Harvard researcher received more than $1 million from companies that support studies critical of manmade climate change claims. An allied group launched a petition drive to have Dr. Soon fired.

    Davies’ libelous assertions have no basis in fact. Not one of these four authors received a dime in grants or other payments for researching and writing their climate models paper. Every one of them did the work on his own time. The only money contributed to the Science Bulletin effort went to paying the “public access” fees, so that people could read their study for free.


    Kinda schizophrenic, aren't we ?
     

Share This Page

Loading...