121 Dead in Syrian regime attacks on Aleppo neighborhoods

Discussion in 'News / Current Events' started by Crabtownboy, Feb 2, 2014.

  1. Crabtownboy

    Crabtownboy
    Expand Collapse
    Well-Known Member

    Joined:
    Feb 12, 2008
    Messages:
    16,643
    Likes Received:
    158
    Pray for your Baptist brothers and sisters in Aleppo ... and for all the people there.

    Here is the address of the Aleppo Baptist Church web site:
    http://aleppobaptistchurch.de/eng.htm

     
  2. poncho

    poncho
    Expand Collapse
    Banned

    Joined:
    Mar 30, 2004
    Messages:
    19,657
    Likes Received:
    128
    Ah yes Sunni Faux Snews and the infamous and indispensable "Syrian Observatory for Human Rights".

    Do you know who the "Syrian Observatory for Human Rights" is Crabby? No?

    Okay let me fill you in. It's one Sunni Muslim anti Assad blogger living in Coventry England and being paid by the EU and "another" government to spread anti Assad propaganda. His Syrian "sources" are all Sunni Muslim anti Assad "rebels".

    Do you think Sunni Faux Snews knows who this guy is and what his political agenda is? I imagine they do and that's why they keep using him as a "source" because he has the same agenda as Faux Snews second largest shareholder Sunni Muslim Saudi Prince Alwaleed, Syrian regime change. If you go to Faux Snews archives and look up every article that sources the "Syrian Observatory for Human Rights" you'll find page after page after page.

    EXPOSED: Syrian Human Rights Front is EU-Funded Fraud

    NYT admits fraudulent Syrian human rights group is UK-based "one-man band" funded by EU and one other "European country."

    April 12, 2013 (LD) - In reality, the Syrian Observatory for Human Rights has long ago been exposed as an absurd propaganda front operated by Rami Abdul Rahman out of his house in England's countryside. According to a December 2011 Reuters article titled, "Coventry - an unlikely home to prominent Syria activist," Abdul Rahman admits he is a member of the so-called "Syrian opposition" and seeks the ouster of Syrian President Bashar Al Assad:

    After three short spells in prison in Syria for pro-democracy activism, Abdulrahman came to Britain in 2000 fearing a longer, fourth jail term.

    "I came to Britain the day Hafez al-Assad died, and I'll return when Bashar al-Assad goes," Abdulrahman said, referring to Bashar's father and predecessor Hafez, also an autocrat.

    One could not fathom a more unreliable, compromised, biased source of information, yet for the past two years, his "Observatory" has served as the sole source of information for the endless torrent of propaganda emanating from the Western media. Perhaps worst of all, is that the United Nations uses this compromised, absurdly overt source of propaganda as the basis for its various reports - at least, that is what the New York Times now claims in their recent article, "A Very Busy Man Behind the Syrian Civil War’s Casualty Count."

    The NYT piece admits:

    http://landdestroyer.blogspot.com/2013/04/exposed-syrian-human-rights-front-is-eu.html

    “Pro-Democracy Terrorism”: The Syrian Observatory for Human Rights is a Propaganda Front funded by the EU

    Abdelrahman is not the “head” of the Syrian Observatory for Human Rights, he is the Syrian Observatory for Human Rights, run out of his UK-based house as a one-man operation.

    And while Abdul Rahman refuses to identify that “European country,” it is beyond doubt that it is the United Kingdom itself – as Abdul Rahman has direct access to the Foreign Secretary William Hague, who he has been documented meeting in person on multiple occasions at the Foreign and Commonwealth Office in London. The NYT in fact reveals that it was the British government that first relocated Abdul Rahman to Coventry, England after he fled Syria over a decade ago because of his anti-government activities:

    http://www.globalresearch.ca/the-syrian-observatory-for-human-rights-is-a-propaganda-front-funded-by-the-eu-its-objective-is-to-justify-pro-democracy-terrorism/5331072

    The Syrian opposition: who's doing the talking?

    The media have been too passive when it comes to Syrian opposition sources, without scrutinising their backgrounds and their political connections. Time for a closer look …

    It's important to stress: to investigate the background of a Syrian spokesperson is not to doubt the sincerity of his or her opposition to Assad. But a passionate hatred of the Assad regime is no guarantee of independence. Indeed, a number of key figures in the Syrian opposition movement are long-term exiles who were receiving US government funding to undermine the Assad government long before the Arab spring broke out.

    Though it is not yet stated US government policy to oust Assad by force, these spokespeople are vocal advocates of foreign military intervention in Syria and thus natural allies of well-known US neoconservatives who supported Bush's invasion of Iraq and are now pressuring the Obama administration to intervene. As we will see, several of these spokespeople have found support, and in some cases developed long and lucrative relationships with advocates of military intervention on both sides of the Atlantic.

    < snip >

    In September 2005, Kodmani was made the executive director of the Arab Reform Initiative (ARI) – a research programme initiated by the powerful US lobby group, the Council on Foreign Relations (CFR).

    The CFR is an elite US foreign policy thinktank, and the Arab Reform Initiative is described on its website as a "CFR Project" . More specifically, the ARI was initiated by a group within the CFR called the "US/Middle East Project" – a body of senior diplomats, intelligence officers and financiers, the stated aim of which is to undertake regional "policy analysis" in order "to prevent conflict and promote stability". The US/Middle East Project pursues these goals under the guidance of an international board chaired by General (Ret.) Brent Scowcroft.

    < snip >

    Another often quoted SNC representative is Radwan Ziadeh – director of foreign relations at the Syrian National Council. Ziadeh has an impressive CV: he's a senior fellow at the federally funded Washington thinktank, the US Institute of Peace (the USIP Board of Directors is packed with alumni of the defence department and the national security council; its president is Richard Solomon, former adviser to Kissinger at the NSC).

    In February this year, Ziadeh joined an elite bunch of Washington hawks to sign a letter calling upon Obama to intervene in Syria: his fellow signatories include James Woolsey (former CIA chief), Karl Rove (Bush Jr's handler), Clifford May (Committee on the Present Danger) and Elizabeth Cheney, former head of the Pentagon's Iran-Syria Operations Group.

    Ziadeh is a relentless organiser, a blue-chip Washington insider with links to some of the most powerful establishment thinktanks. Ziadeh's connections extend all the way to London. In 2009 he became a visiting fellow at Chatham House, and in June of last year he featured on the panel at one of their events – "Envisioning Syria's Political Future" – sharing a platform with fellow SNC spokesman Ausama Monajed (more on Monajed below) and SNC member Najib Ghadbian.

    http://www.theguardian.com/commentisfree/2012/jul/12/syrian-opposition-doing-the-talking
     
    #2 poncho, Feb 2, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 2, 2014
  3. poncho

    poncho
    Expand Collapse
    Banned

    Joined:
    Mar 30, 2004
    Messages:
    19,657
    Likes Received:
    128
    The Syrian Observatory for Human Rights

    The justification for the "inevitable" military intervention is the savagery of President Assad's regime: the atrocities, the shelling, the human rights abuses. Information is crucial here, and one source above all has been providing us with data about Syria. It is quoted at every turn: "The head of the Syrian Observatory for Human Rights told VOA [Voice of America] that fighting and shelling killed at least 12 people in Homs province."

    The Syrian Observatory for Human Rights is commonly used as a standalone source for news and statistics. Just this week, news agency AFP carried this story: "Syrian forces pounded Aleppo and Deir Ezzor provinces as at least 35 people were killed on Sunday across the country, among them 17 civilians, a watchdog reported." Various atrocities and casualty numbers are listed, all from a single source: "Observatory director Rami Abdel Rahman told AFP by phone."

    Statistic after horrific statistic pours from "the Britain-based Syrian Observatory for Human Rights" (AP). It's hard to find a news report about Syria that doesn't cite them. But who are they? "They" are Rami Abdulrahman (or Rami Abdel Rahman), who lives in Coventry.

    According to a Reuters report in December of last year: "When he isn't fielding calls from international media, Abdulrahman is a few minutes down the road at his clothes shop, which he runs with his wife."

    When the Guardian's Middle East live blog cited "Rami Abdul-Rahman of the Syrian Observatory for Human Rights" it also linked to a sceptical article in the Modern Tokyo Times – an article which suggested news outlets could be a bit "more objective about their sources" when quoting "this so-called entity", the SOHR.

    That name, the "Syrian Observatory of Human Rights", sound so grand, so unimpeachable, so objective. And yet when Abdulrahman and his "Britain-based NGO" (AFP/NOW Lebanon) are the sole source for so many news stories about such an important subject, it would seem reasonable to submit this body to a little more scrutiny than it's had to date.

    The Observatory is by no means the only Syrian news source to be quoted freely with little or no scrutiny …

    Hamza Fakher

    http://www.theguardian.com/commentisfree/2012/jul/12/syrian-opposition-doing-the-talking
     

Share This Page

Loading...